اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی از اول تیرماه وارد فاز جدیدی می شود
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، مرحله نخست اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی كه محاسبه امتیازهای منفی برای رانندگان متخلف بود، از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد.

افزایش نرخ جریمه ها نیز مرحله بعدی این قانون بود كه از اول دیماه سال 90 آغاز شد، اما فرمانده نیروی انتظامی تاكید داشت كه برای اطلاع رسانی بهتر به مردم به مدت سه ماه به متخلفان رانندگی گفته شود كه جریمه شما با قانون جدید این میزان می شود، اما افسران بر اساس نرخ های قبلی جریمه كنند.

از ابتدای سال 91 و با توجه به افزایش سفرهای برون شهری مردم به واسطه همزمانی با ایام نوروز، برای كاهش ترافیك و تخلفات پر خطر، قرار شد مرحله اطلاع رسانی در خصوص نرخ جرایم جدید راهنمایی و رانندگی پایان یابد و رانندگان متخلف بر اساس میزان نرخ جرایم جدید جریمه و نمره منفی دریافت كنند.

البته ناگفته نماند كه اهرمهای تشویقی مانند بخشش نمرات منفی رانندگان به شرطی كه در ایام نوروز تخلف نداشته باشند، نیز برای كاهش ترافیك و جرایم پرخطر در ایام نوروز اجرا شد.

بر اساس آمارهای منتشره و اعلام مراجع ذیصلاح، اجرای مراحل مختلف قانون جدید راهنمایی و رانندگی و همكاری مردم با پلیس راهور، ضمن كاهش كلی ترافیك در محورهای كشور، كاهش بیش از 14 درصدی تلفات حوادث رانندگی را در سال 90 به همراه داشت.

همچنین بر اساس این آمارها در فرودین ماه امسال نیز شاهد ثبت ركورد جدیدی در این زمینه هستیم. بر اساس گزارش سازمان پرشكی قانونی در 31 روز فروردین ماه سال جاری كه جاده های ایران بیشترین حجم سفرهای برون شهری را شاهد بود، كاهش 8/15 دهم درصدی تلفات حوادث رانندگی در كشور رقم خورد كه این موضوع خبر خوش و امیدوار كننده برای پلیس راهور است.

در مرحله بعدی اجرای این قانون مقرر شده از ابتدای تابستان با هشت تخلف حادثه ساز از جمله عدم استفاده از كمربند كلاه ایمنی، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انجام تخلفات حادثه‌ساز به طور جدی برخورد ‌شود.

بر اساس این برنامه رانندگانی كه به تذكرهای پلیس راهنمایی و رانندگی در این مدت توجه نكردند و در گروه رانندگان پر خطر قرار دارند از رانندگی در فصل تابستان محروم می شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص این طرح گفت: بر اساس آخرین آمارها نمره منفی حدود چهار هزار راننده متخلف بین 20 تا 30 است.

سردار 'اسكندر مومنی' به این افراد هشدار داد و گفت: این رانندگان در آستانه ضبط گواهینامه قرار دارند و بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی كه نمره‌ منفی‌ گواهینامه این افراد به 30 برسد، به مدت سه ماه از رانندگی محروم خواهند شد. بدین ترتیب آنان نمی توانند به سفرهای تابستانی بروند.

وی افزود: این افراد پس از پایان مدت محرومیت با پرداخت چهارصدهزار ریال جریمه نقدی مجددا می‌توانند اجازه رانندگی دریافت كنند. از سوی دیگر این دسته از رانندگان چنانچه در مرحله بعد بر اثر ارتكاب تخلفات جدید 25 نمره منفی دریافت كنند، گواهینامه آنها به مدت 6 ماه ضبط و پس از آن با پرداخت ششصدهزار ریال مجوز رانندگی می‌گیرند.

سردار مومنی با بیان اینكه در صورتی كه رانندگان مذكور مجددا بر اثر ارتكاب تخلفات جدید 20 نمره منفی دریافت كنند، گواهینامه آنان باطل خواهد شد،گفت: این گونه افراد بعد از یك‌سال برابر مقررات و پس از طی دوره آموزشی و پرداخت یك میلیون ریال جریمه اجازه رانندگی مجدد می‌گیرند.

به گفته وی پلیس در تابستان امسال بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اجازه نخواهد داد كه معدود رانندگان پرخطر جان سایر رانندگان قانونمند را به خطر بیاندازند.

اجتمام** 1379** 1568





:: برچسب‌ها: جشنواره , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: